miercuri, 16 aprilie 2014

Liberi?




Liberi?


dosarul-bancherilor-33-de-retinuti-printre-care-vicepresedintele-brd-saramet-a-fost-lasat-liber
Totul in viata tine de alegeri. Dar oare aceste alegeri ne apartin in totalitate ? Eu una am ales sa nu aleg , sa iau totul brut,neslefuit. De multe ori aleg altii pentru noi, fie ca vrem fie ca nu. Inca de la nastere ne botezam crestineste fara a alege asta. Parintii sunt cei ce aleg pentru noi , la ce scoala vom merge si chiar la ce liceu vom studia. M-am confruntat cu aceasta problema cand la sfarsitul clasei a 8 a mama m-a silit sa merg la un liceu pe care il uram din tot sufletul. Astazi pot spune cu sufletul impacat ca mai am aproximativ 2 luni si il termin si sunt cea mai fericita. Au fost 4 ani de nemultumire si frustrare. De ce? Pentru ca i-am lasat sa lase pe altii sa aleaga in locul meu. Bine la varsta de 15 ani nu prea ai prea multe de zis in fata parintilor, ce-i drept. Intodeauna am facut ceea ce trebuie, nu ceea ce am vrut eu. Anul acesta vreau sa ma eliberez. Pentru prima oara in viata vreau sa fac ceea ce vreau eu si ceea ce imi place fara sa ma gandesc la consecinte. Ne irosim viata facand ceea ce trebuie , nu ceea ce vrem sau ne place. Mergem la munca , ne casatorim,facem copii nu neaparat pentru ca vrem ci pentru ca asa trebuie. Daca nu respectam acest curs natural al vietii sa zic asa in viziunea oamenilor esti catalogat ca fiind ciudat. In ziua de azi nu mai este chiar asa ,oamenii sunt mai deschisi la minte dar totusi a mai ramas o umbra din acea mentalitate. Desigur daca ajungi la venerabila varsta de 30 de ani ca femeie si esti inca nemaritata sau n-ai copii , este catalogata in toate felurile posibile. De ce? Pentru ca asta e mentalitatea. Este o mare diferenta atunci cand faci un lucru pentru ca “trebuie” sau pentru ca vrei sau daca il faci din obligatie. Majoritatea adolescentilor din ziua de azi se confrunta cu urmatoarea problema: facultatea pe care vor ei sa o urmeze si facultatea pe care o vor parintii. Multi sunt atrasi spre partea de arta, pictura, muzica insa  sfarsesc prin a termina medicina de gura parintilor si ajung niste medici superficiali pentru ca nu le place ceea ce fac ci o fac din obligatie. Chiar si atunci cand scapam de sub tutela parintiilor suntem obligati de sistem sa ne angajam undeva unde nu ne place, insa suntem nevoiti pentru ca avem nevoie de bani. Ca sa va informez nici macar 20% dintre cei care termina facultatea nu vor lucra niciodata in domeniul respectiv. Recent mi-am cautat un job,ceva si vreau sa va zic ca am ramas socata. Intr-un mall , magazin de haine pentru a aranja hainele pe umeras si a da cuiva masura potrivita iti trebuie STUDII SUPERIOARE ABSOLVITE. Serios?! Imi trebuie facultate sa aranjez o bluza pe umeras? Imi trebuie ani grei de studiu , examene,sesiuni si nopti nedormite sa lucrez intr-un magazin nenorocit de haine toata viata? Da, asta este sistemul din Romania. Sincer o spun lucrurile in tara noastra nu sunt gandite deloc. Inca o chestie pe care am observat-o: “studii superioare”+-2,3 ani experienta in DOMENIU. Pai cum mama naibii sa ma duc si la facultate la zi si sa si lucrez ? Cum aveti pretentia ca un tanar sau o tanara abia iesita de pe bancile facultatii sa aibe experienta ? Ca sa nu mai zic de invatamantul din Romania mai precis examenul de bacalaureat, ce sileste elevii sa invete materii pe care n-o sa le mai foloseasca vreodata in viata lor.
P.S. : Nu lasati pe nimeni sa aleaga in locul vostru,alegeti sa fiti liberi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu